Då var det måndag igen

Vilket snö väder det är! när jag gick i från jobbet i morse kunde jag knappt se något för alla snö flingor. Men jag tycker att det är jätte kul att det har kommit så här mycket snö!

Hihi jag tog en liten bild också på mig i snön



Idag när jag var på väg till skolan mötte jag tilda och olga i farsta. Olga skulle köpa halstabletter så jag och tilda stod utanför och väntade. När vi står där ser vi en duv fågel unge. Den kommer emot oss och ställer sig under våra ben för att värma sig.. Asså alla fick värsta mamma känslan, olga började till och med gråta haha. Vi tyckte i alla fall jätte synd om den så vi gick och frågade en blomm affär om vi skulle kunna ringa till skansen eller nått och det fick vi inte. Hon babblade om djurens rätt och skit. Så vi gick och köpte bröd till den men den ville inte ha något.. Så mamma och pappa fick istället, men jag var smart och tänkte att hon dem får mat får dem säkert mer energi till att mata deras unge. smart va? :D








Nu ska jag äta middag, sen ska jag och josse åka till vardagrummet för en efterrätt. Vi hörs nog där!

Jag kan bjuda på en bild på snygga olga!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0