Juleafton och Juledagen! ;)

hejsan allihopa! hoppas ni har haft en trevlig jul! det har jag haft i alla fall, ävan fast det blev lite sent eftersom pappa var försenad. Jag var ju som sagt hemma hos min farbror håkan. Dem som var där var jag, josse, mamma, pappa, hasse(farfar), håkan(farbror), veronika, tobias, Emma och sist och minst lille Mikael. När vi väl kom dit blev vi serverade med glögg och jul godis, som is choklad och knäck. Vi la alla paket som vi hade med oss under deras julkran bland deras julklappar sedan var det dags för jul middagen. På julbordet fanns allt detr traditionella som janssons, prinskorv, sill och julskinka mm.

Maten tog väl sin tid så efter det var alla mätta och glada och slappnade av, jag gick ut med zita, deras hund. Efter det kom TOMTEN! haha. Emma satt i mitt knä när han kom och jag kunde känna hur spänd hon var. Alla fick några varsinna julkappar från tomten och sedan var det dags för han att ge sig iväg, paketöppningen fortsatte såklart, det var ju massor med paket kvar!

Hela kvällen var jag nästan med Emma, jag älskar verkligen det där lilla busfröet! En till grej som var rolig var att den gående katten som jag och josse köpte till Emma tyckte hon var roligast! Så den lekte vi med hela kvällen. Vi kollade också på filmer när vi var små, från landet och florida, men håkar har en tendens att filma omgivningen mer än människorna. Det är väl också kul? haha.

Idag på dan gick vi en promenad, jag, josse och hasse sov ju över där. Vi åt också en typiskt jul lunch, ni vet resterna från gårdagen? haha nästan godare, spciellt saltgurkan! Jag ska visa en bild på vad jag fick i julklapp men först tänkte jag berätta om en speciell grej. Alla kusiner( jag, josse, tobbe, emma och mikael) fick en bok var där vi ska fylla i uppgifter av våran farfar, det finns och om moföräldrar också. Så på eftermiddagen har vi frågat hasse frågor som han svarat på och vi skrivit ner. Det kommer vara jätte kul att ha när man blir äldre, man glömmer så lätt bort sånna saker och helt plötsligt finns det ingen som kan berätta, därför fick vi den boken.

Ikväll ska jag och josse hem till diddi för att kolla på film och käka chips! myysigt! men som typiskt var så hade jag och josse redan betalat för en bio så nu måste vi in till stan för att avboka. Vi hörs senare eller i morgon. Bilder kommer i ett inlägg efter!
Puss<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0